James Bond Nederland
Home » Nieuws » Aston Martin start campagne No Time To Die

Aston Martin start campagne No Time To Die

Het was waarschijnlijk een titel die we anderhalf jaar geleden konden publiceren. Maar eindelijk is het zover: de campagnes rondom No Time To Die gaan zijn van start! Het oer-Engelse merk Aston Martin trapte af met hun campagne. Dat deden ze door een reclamefilm, getiteld Aston Martin x 007, tijdens een perspresentatie te tonen. En dit alles tegen de industriële achtergrond van Battersea Power Station in Londen.

De nieuwe James Bond-film zal vanaf september wereldwijd (eindelijk) te zien zijn. No Time To Die bevat vier iconische Aston Martin-modellen uit zowel het verleden, het heden en de toekomst. De langverwachte terugkeer van James Bond naar de bioscoop, markeert de eerste keer dat zoveel modellen gelijktijdig in een 007-film te zien zijn. De Aston Martin DB5, de klassieke V8, de DBS Superleggera en de uitzonderlijke Aston Martin Valhalla (de toekomstige hypercar van het merk) maken hun opwachting in de film.

DB5 in een box

Om de terugkeer van de iconische Aston Martin DB5 op het grote scherm te vieren onthulde Aston Martin, samen met speelgoedmaker Corgi, een replica op ware grootte van het originele Corgi DB5-model uit 1965. Het levensgrote model (5,66 m lang, 2,7 m hoog en 2,7 m breed) bevindt zich bij The Coaling Jetty, buiten het Battersea Power Station. Het betreft een replica van de originele Corgi-verpakking uit de jaren 60. De doos herbergt een Aston Martin DB5 Goldfinger Continuation-editie. De DB5 is compleet met werkende gadgets die liefhebbers zullen herkennen uit de klassieke James Bond-films. Roterende kentekenplaten, een kogelwerend schild, uitschuifbare voorbumper en natuurlijk de Browning machinegeweren achter de voorste richtingaanwijzers.

Goldfinger Continuation

Er werden in totaal vijfentwintig DB5 Goldfinger Continuation-auto’s geproduceerd. Deze zijn gebouwd nadat de laatste DB5 ruim 55 jaar geleden voor het laatst van de band rolde in de toenmalige fabriek in Newport Pagnell. Alle ‘nieuwe’ DB5-modellen zijn authentieke reproducties van het origineel zoals die in de film Goldfinger (1964) te zien is. Het is dan ook niet mogelijk om een andere kleur dan het originele Silver Birch te bestellen. Wel zijn er slechts enkele aanpassingen en verbeteringen doorgevoerd om de hoogste niveaus van kwaliteit en betrouwbaarheid te garanderen.

Corgi

Corgi is de oorspronkelijke thuisbasis van die-cast schaalmodellen. Wat ooit gewoon speelgoed was, is nu zeer gewild in de groeiende markt voor verzamelobjecten. De beroemdste Corgi-uitgave aller tijden is ongetwijfeld de Aston Martin DB5 van James Bond. Voor het eerst werd deze uitgebracht in 1965. Vanaf het begin was het model een succes. Het won in hetzelfde jaar titels van ‘Speelgoed van het Jaar‘ en ‘Beste Jongens Speelgoed‘ bij de National Association of Toy Retailers Awards in het Verenigd Koninkrijk. Het model is in de loop der jaren zo populair gebleken dat het meerdere keren werd uitgegeven. In totaal werden er wereldwijd meer dan 20 miljoen stuks verkocht. Ook met de komst van de nieuwe James Bond-film is er wederom een nieuwe editie verschenen: inclusief Gatling-mitrailleurs en beschadigingen.

De advertentie van Corgi in de jaren 60.
Corgi advertentie uit de jaren 60.

Perspresentatie

De perspresentatie van de No Time To Die-campagne werd gepresenteerd door Marek Reichman (EVP & Chief Creative Officer) van Aston Martin Lagonda. Reichman kreeg gezelschap van Chris Corbould, Special Effects Supervisor in No Time To Die. Corbould was ook betrokken bij de meest iconische James Bond-actiescènes uit de afgelopen veertien films. Ook droeg hij de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van de acht DB5-stuntreplica’s die werden gebouwd voor No Time To Die. Net als de werkende gadgets op de DB5 Goldfinger Continuation-auto’s.

Marek Reichman, Aston Martin Lagonda

We zijn echt vereerd dat we vandaag de start van de No Time To Die-campagne kunnen vieren met deze perspresentatie. Aston Martins relatie met James Bond omvat tientallen jaren. De DB5 is zonder twijfel de beroemdste auto ter wereld dankzij de meer dan vijftig jaar samenwerking. De samenwerking met EON Productions en Chris Corbould om vijfentwintig van de DB5 Goldfinger Continuations-auto’s te bouwen was een werkelijk uniek project. Om nu samen te werken met Corgi – een ander typisch Brits merk – om de meest gekoesterde auto van James Bond in een speelgoedkist op schaal in het centrum van Londen te zien staan, is heel bijzonder.

Chris Corbould, Special Effects Supervisor, No Time To Die

Na jarenlang nauw met Aston Martin te hebben samengewerkt om enkele van de meest ambitieuze Bond-scènes tot leven te brengen – meest recentelijk voor No Time To Die – kan ik oprecht zeggen dat het een voorrecht is om hier vandaag te zijn om dit te helpen onthullen. De box is een fantastische weergave voor zo’n iconische auto die echt een speciale plaats inneemt in de geschiedenis van Bond.

Chris Corbould tijdens de opnames in Matera.
Chris Corbould bij de Aston Martin DB5 modellen tijdens de opnames van No Time To Die in Matera, Italië.

Bij de perspresentatie was niet alleen de Aston Martin DB5 in de Corgi box te bewonderen. Natuurlijk waren ook de Aston Martins uit de film aanwezig. De beschadigde Aston Martin DB5 (inclusief Gatling-geweren), de klassieke V8, Nomi haar DBS Superleggera en de unieke Valhalla. Van de laatste weten we ondertussen dat het definitieve model anders eruit komt te zien dan in de film. Andere Aston Martins die te bewonderen waren zijn de unieke DB10 uit Spectre (2015), de Aston Martin Q Vantage 007 Edition (een ode aan The Living Daylights, 1987). Tegenwoordig sponsort Aston Martin het Aston Martin Cognizant Formula One Team. Daarom stond de bolide van Sebastian Vettel in de spotlights.

De replica op ware grootte van de Corgi DB5-doos zal tot 1 oktober 2021 voor het publiek te zien zijn. Hij staat bij Battersea Power Station in Londen.

No Time To Die Final International Trailer

Heb je de laatste trailer van No Time To Die al gezien? Nog niet? Dan is dit je kans!

We zijn deze week trouwens nog niet klaar met autonieuws! Stay Tuned!

Merlijn Kuiper

Merlijn Kuiper

Merlijn Kuiper is sinds zijn dertiende gek van de James Bond-films. Later is hij zich gaan verdiepen in het leven van Ian Fleming en de James Bond-boeken. In 2006 was hij samen met Jorrit de oprichter én is hij één van de drijvende krachten achter James Bond Nederland. Hij houdt ervan om onderwerpen uit te diepen zowel op gebied van boeken als van films. Zijn droom blijft nog steeds een eigen James Bond-magazine!

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.