In 2006 besloten Merlijn Kuiper en Jorrit van der Valk vanuit hun passie voor James Bond te starten met James Bond Nederland. Op 14 november 2006 ging de website online. Ons doel: bezoekers in Nederland, Vlaanderen en andere Nederlands sprekende gebieden voorzien van het laatste nieuws over James Bond. Mede door de (internationale) contacten groeide het aantal bezoekers van de website snel.
James Bond Nederland werkte toen al samen met James Bond gerelateerde bedrijven als Aston Martin, Bollinger, Heineken en Sony Home Entertainment. Sinds 2011 werken Jorrit en Merlijn samen met Johan Antens en Allard Geerlings. In 2012 kwam James Bond Nederland voor het eerst met het Nederlandstalige James Bond-magazine Bondesque.
Sinds 2016 is James Bond Nederland samen met de website jamesbond.nl. Een succesvolle website die door Joey Verseput werd gestart. In 2019 werd de redactie versterkt met de komst van Gosse Drent. Ook startte Jasper Hartog in 2019 als columnist.
In 2020 sloot Hayco Volkers aan en begon Gert-Jan Waterink op freelance basis artikelen te schrijven. Onze Vlaamse collega Corneel Vanfleteren begon in september 2021 als redacteur. Merlijn Kuiper nam in juni 2022 afscheid.
James Bond Nederland zoekt altijd naar nieuw talent en wil zich onderscheiden met speciale projecten.
Rond No Time To Die werkten we samen met onder meer Universal Pictures, Land Rover, 007 Store, Triumph Motorcycles, Metropole Orkest, Omega Watches en HMD Global.
Deze vaste groep enthousiaste redacteuren zorgt op onze redactie dagelijks voor James Bond-nieuws en het creëren van speciale content in video, foto en artikelen. Dit doen ze op de website jamesbond.nl en op Facebook, Instagram, Twitter en YouTube.