James Bond Nederland
Home » Nieuws » NTTD Campagne DHL opnieuw gestart

NTTD Campagne DHL opnieuw gestart

De release van No Time To Die zo goed als zeker is eind deze maand. De bedrijven gaan verder met de campagne waarmee ze begonnen waren, voordat de film voor het eerst werd uitgesteld. Of sommige hun campagne hebben bijgesteld is nog niet duidelijk. Het Duitse transportbedrijf DHL begint de campagne opnieuw: vanaf het begin.

Het bedrijf DHL is al sinds de eerste James Bond-film van Daniel Craig, Casino Royale (2006), betrokken als logistiek partner van de filmproductie. Ze zorgen er al vijftien jaar voor dat alle materialen en voertuigen op de juiste plek aankomen. Waar dan ook ter wereld. Een relatief lange samenwerking die met de komst van No Time To Die tot een hoogtepunt komt. Het Duitse bedrijf laat voor het eerst zien dat ze partner zijn van de James Bond-franchise met een commercial en een eigen James Bond-website waar we nog veel meer content gaan zien.

DHL No Time To Die Pinewood Studios

Pandemie

De coronapandemie zorgde voor uitstel van de filmrelease. DHL was net begonnen met hun campagne: er startte een wereldwijde commercial, een poster, de bekende gele bestelbussen kregen het 007-logo op de zijkant en een website was gelanceerd. De website was bedoeld om ons in aanloop naar de film te voorzien van leuke, interessante filmpjes met vooral veel beelden achter de schermen. Maar het liep anders. Nu eind deze maand de film dan echt gaat komen wordt ook de promotie weer opgestart. Velen gaan verder waar ze gebleven waren (al dan niet of het al gepland was), maar DHL heeft besloten om bij het begin van de campagne weer te starten.

Dus afgelopen week werd de commercial opnieuw aangekondigd via de sociale mediakanalen van het bedrijf. De commercial is helemaal hetzelfde gebleven op de aftiteling na: deze is veranderd in 30 september. Een ook de poster is aangepast. De reclame heeft overigens een Nederlands tintje: hij is bedacht door creatief bureau 180 Amsterdam.

DHL poster

Website

Zoals gezegd is er ook een aparte website waarop unieke content gaat komen. Naast de poster, de commercial en het persbericht kunnen we ook nog vier video’s gaan verwachten met beelden van achter de schermen. De eerste vlog werd voor het uitstellen van de film al online gezet. De afbeeldingen zullen iets verklappen over waar de video over gaat. En dat brengt ons bij een groot vraagteken bij video #2. Wanneer je daarop klikt, zie je een afbeelding van Ken Adams tekening van de reactorruimte uit Dr. No (1962). Is de film gebaseerd op de ontwerpen van Ken Adam, of zit er meer achter? Bij video #3 zien we het watervliegtuig (vermoedelijk Jamaica) en de laatste video staat waarschijnlijk in het teken van de opnames in Matera. Wij zijn heel benieuwd naar de content van deze website.

De website van DHL
Merlijn Kuiper

Merlijn Kuiper

Merlijn Kuiper is sinds zijn dertiende gek van de James Bond-films. Later is hij zich gaan verdiepen in het leven van Ian Fleming en de James Bond-boeken. In 2006 was hij samen met Jorrit de oprichter én is hij één van de drijvende krachten achter James Bond Nederland. Hij houdt ervan om onderwerpen uit te diepen zowel op gebied van boeken als van films. Zijn droom blijft nog steeds een eigen James Bond-magazine!

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.