De missie rond Secret Cinema presents Casino Royale is ten einde. Althans in Londen. In Shanghai gaat een heel nieuw publiek de uitdagingen rond Operation Wildcard aan. In Londen sloot men af met een recordaantal bezoekers.
In dit artikel vind je ook het derde en laatste deel van een serie ervaringen rond Secret Cinema presents Casino Royale. Ik praat met Joseph Darlington van het Canadese Being James Bond.
Secret Cinema in Londen was een succes
Tijdens Operation Wildcard ben jij onderdeel van de actie. Of kijk je toch liever toe? Het is aan jou. 120.000 mensen gingen op missie naar Montenegro. Gekleed in de dresscode van hun departement moesten ze de missie volbrengen. Montenegro hoor ik je denken, dat kost een hoop zeker? Dat viel wel mee. Secret Cinema vond plaats in een oud pakhuis in het oosten van Londen. Stond je aan de kant van Mi6 of blufte je naar binnen bij Le Chiffre en zijn handlangers? Ik koos ervoor om me bij Le Chiffre aan te sluiten. Undercover voor Mi6 uiteraard.
Lokale initiatieven zijn belangrijk
De organisatie van Secret Cinema werkte samen met de Campagne Against Living Miserably om zo depressies bij mannen onder de aandacht te brengen. Op lokaal niveau werkte de Secret mee aan een programma om het werken in de creatieve tak van entertainment te bevorderen.
Tijdens de duur van Secret Cinema presents Casino Royale kregen middelbare scholieren de kans om mee te doen aan verschillende workshops rond de productie. Zo konden ze het creatieve proces rond een grote wereldwijde productie van dichtbij meemaken. Een grote groep scholieren heeft kunnen proeven aan het vak van acteren, het schrijven van scripts, toneelmanagement en het produceren en filmen van de productie.
Secret Cinema presents Casino Royale heeft de organisatie op financieel gebied geen windeieren gelegd. De ticketverkoop bracht een slordige acht miljoen pond op.
500 schoolkinderen kregen de kans om met Operation Wildcard mee te doen. Hiervoor organiseerde men een speciale voorstelling. De kinderen kwamen allemaal uit de buurt van de Secret Cinema locatie.
Secret Cinema presents Casino Royale gaat naar China
Heb je Operation Wildcard in Londen gemist en wil je toch graag de missie aan? Boek dan een vlucht naar Shanghai! In samenwerking met SMG Live presenteert men de Chinese versie van het evenement. Een Chinese talencursus is aan te raden! Nieuwsgierig geworden?
Secret Cinema de review: Joseph Darlington
Het derde en laatste deel van een serie ervaringen rond Secret Cinema presents Casino Royale staat in het teken van het Canadese Being James Bond. Ik praat met Head of Section Joseph Darlington.
Joseph (Joe) is in de community bekend van zijn film reviews rond James Bond. Dit doet hij in video en podcast. Daarnaast heeft hij een boek geschreven met de titel Being James Bond Vol 1.
Je vindt de video bovenaan dit artikel.
Jorrit: Ik sta hier met Joe Darlington van Being James Bond. Joe heb je van het event genoten?
Joseph: Het was spectaculair, ze hebben het fantastisch gedaan!
Jorrit: Wat vond je het mooiste aan Secret Cinema presents Casino Royale?
Joseph: Ik vond het oog voor detail zeer opvallend. Dat was echt gaaf!
Joseph: Aan het begin van het evenement namen ze ons mee naar een zeer specifieke scène uit de film. Ik viel van mijn stoel…de acteurs en actrices zagen er geweldig uit. Met name de pakken en jurken leken wel uit de film te komen. (Dat bleek zo te zijn.) Als ik een karakter uit de film zagen en tegenkwam sprak ik met ze. De acteurs en actrices leken echt op de karakters uit de film!
Jorrit: Zou je Secret Cinema presents Casino Royale aanbevelen?
Joseph: Absoluut! Ik zou het zo nog een keer willen doen! Er was zoveel te zien, ik heb gewoon dingen gemist!
Jorrit: We hebben nu veel geheime informatie dus het wordt een stuk makkelijker niet?
Joseph: Ja, inderdaad.
Jorrit: Laatste vraag, Joe. Waar kunnen we je online vinden?
Joseph: Op Being James Bond, kijk eens op YouTube en beluister mijn Podcast. Ik heb ook een boek geschreven. Dus haal Being James Bond Vol 1 vooral ook in huis.
Jorrit: Dank je wel, Joe. Tot ziens!
Joseph: Wat hij zegt!
Opmerkelijk product (en bezoekersaantallen) waar je eerst naar binnen moet om de impact te bevatten, vermoed ik.
Was een geweldige ervaring, voor de goed oplettende fan lagen o.a. in het lab van Q veel leuke gadgets om te zien. Zou mooi zijn als ze na China in Europa nog eens aan het vaste land kwamen. Dan zou ik het sowieso nogmaals bezoeken.