UPDATE 12-11 NL re-release: De release van No Time To Die uitgesteld naar 12 november 2020. Dit maakte producent EON Productions, MGM en Universal vanavond bekend via de website 007.com en de sociale mediakanalen. Het nieuws is bij James Bond liefhebbers ingeslagen als een bom.
Reactie Pathé en re-releasedatum NL bekend
Bezoekers van Pathé die tickets voor No Time To Die hebben geboekt hoeven zich geen zorgen te maken. Pathé betaald alle reeds betaalde tickets terug. Dit meldde de bioscoopketen ons vanmorgen.
Volgens Pathé is het bestellen van kaarten vanaf 12 november weer mogelijk. No Time To Die gaat voor re-release op 12 november in Nederland!
Verklaring EON Productions
In de verklaring refereren EON/MGM/Universal overigens niet naar het virus die al vele internationale evenementen heeft geraakt en overtuigd te verplaatsen naar een later moment. Wat dit voor verdere gevolgen heeft is nog niet bekend. Wereldwijd was de kaartverkoop van de film al gestart.
COVID-19
In de verklaring van EON Productions, MGM en Universal wordt er niet gesproken over het COVID-19 virus, ook wel bekend als Coronavirus. Maar een andere reden is er nu niet om zomaar de release uit te stellen. Het virus begon in december 2019 in de Chinese regio Wuhan. Ondertussen is het virus over heel de wereld verspreid. In Nederland zijn er op dit moment 38 mensen besmet. In het Verenigd Koninkrijk ligt dit aantal hoger: 85 mensen. Of het een verstandig besluit is om de release uit te stellen zullen we pas achteraf kunnen vaststellen. Tenslotte zijn wij geen deskundigen. Echter maakt het de teleurstelling wel groot.
En verder . . .
Hoe het verder gaat is eigenlijk nog niet duidelijk. Op de website 007.com is te lezen dat de release van No Time To Die in het Verenigd Koninkrijk op 12 november 2020 is. In de Verenigde Staten is de nieuwe datum vastgesteld op 25 november. De nieuwe release data van de overige landen zullen nog volgen.
Bijna alle sponsoren zijn net met de promotie van No Time To Die begonnen. Zo kwam dit weekend Globe-Trotter met een No Time To Die campagne, is Heineken al druk bezig met de promotie en ook het motormerk Triumph komt morgen met een speciale 007 editie van één van hun motoren. Hoe deze bedrijven omgaan met het uitstel is ook nog niet bekend.
Zodra wij meer weten zullen we dat hier, of op onze sociale mediakanalen, kenbaar maken.
Reageren