James Bond Nederland
Home » Nieuws » Nieuwe Heineken reclame voor NTTD

Nieuwe Heineken reclame voor NTTD

Het Nederlandse biermerk Heineken is al geruime tijd verbonden aan James Bond. Sinds Tomorrow Never Dies (1997) is Heineken op verschillende manieren in de films te zien. Het is echter pas sinds Craigs derde film Skyfall (2012) dat 007 het zelf ook daadwerkelijk drinkt. En waar rond de originele No Time To Die-releasedatum in maart 2020 nog Heineken 0.0 gepromoot werd, zit Bond in deze reclame aan het echt werk.

Het idee van deze reclame is vrij simpel. Net als alle Bond-fans heeft ook Heineken anderhalf jaar moeten wachten op No Time To Die. We zien dat terug in deze reclame. James zit ook rustig wachtend in zijn stoel. Hij schenkt de inhoud van zijn groene flesje langzaam leeg in een vaasje, geniet overduidelijk en zegt kalm:

Well worth the wait.

Ik denk dat ik de grap niet uit hoef te leggen. Zelf vind ik hem erg leuk bedacht, de reclame is simpel en effectief. Het officiële James Bond 007 YouTubekanaal omschrijft de video als volgt:

The best things come to those who wait. Daniel Craig stars in the new advert for Heineken beer to celebrate the release of No Time To Die in cinemas.

Dit is echter niet de eerste reclame voor No Time To Die, zoals ik in de intro al omschreef had Heineken vorig jaar een heel andere strategie om zichzelf te promoten. Collega Jorrit schreef er een artikel over, waar hij ook in gaat op de geschiedenis tussen de twee partners.

Bond in Skyfall aan de Heineken.

Synopsis

James Bond is teruggetreden als geheim agent van MI6 en geniet van een minder hectisch leven op Jamaica. De vrede wordt al snel verstoord nadat zijn oude vriend Felix Leiter van de CIA hem bezoekt en M, die ook op zoek is naar 007 voor een nieuwe missie, James om hulp vragen. Als Bond een nieuwe 00-agent met de naam Nomi treft, leert hij dat zij hem heeft vervangen als MI6 haar beste top agent. Ze is trouwens niet onder de indruk van zijn behaalde successen. De missie om een ontvoerde wetenschapper te bevrijden krijgt een andere wending en is veel gevaarlijker dan gedacht. Het verhaal brengt Bond op het spoor naar een mysterieuze schurk met de naam Safin die van plan is zijn nieuwe levensgevaarlijke uitvinding te gebruiken.

No Time To Die verschijnt donderdag 30 september in de Nederlandse bioscopen. Wil je meer weten over de film? Dat kan binnen een paar minuten ben je helemaal bij! Bezoek onze speciale wiki pagina!

Gosse Drent

Gosse Drent

Gosse, door zijn vader vaak een lopende James Bond-encyclopedie genoemd, is al sinds zijn vijfde fan van ’s werelds bekendste geheime agent. Door het videospel Everything or Nothing maakte hij kennis met de wereld van 007 en heeft deze nooit meer kunnen loslaten. Hij schoot voor zijn tiende verjaardag een eigen Bond-film. Tegenwoordig houdt hij zich met van alles bezig rondom de serie, van de kleinste details tot het laatste nieuws.

Reageren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.