Vorig jaar kregen we een unieke inkijk in de opnames van No Time To Die met de gloednieuwe Land Rover Defender 110 X. Wederom is het oer-Britse merk te zien in een James Bond-film. Niet alleen de Defender, maar ook tal van andere types, zien we terug. Opmerkelijk is toch wel de reclamespot die deze week werd gelanceerd.
Het is niet zomaar een reclamespot. Waar bij menig merk in de commercial de focus ligt op het design, de prestatie en vooral de zuinigheid: daar konden ze bij Land Rover niet mee aankomen. Zeker niet nu ze in een James Bond-film een hoofdrol hebben. Dus gooide ze het roer helemaal om. Natuurlijk blijft de nadruk liggen op wat de auto kan en het gloednieuwe uiterlijk. Wat is dan mooier dan opnames van achter de schermen van de nieuwe James Bond-film te gebruiken? Tenslotte zagen we in een eerder filmpje van het merk al dat er geen aangepaste modellen zijn gebruikt.
Zo is dus de bovenstaande commercial tot stand gekomen. Het geeft een uniek kijkje achter de schermen tijdens de opnames in Schotland en wat de Defender allemaal aankan. Hoogtepunt van het filmpje is de 30 meter hoge sprong. Maar ook met hoge snelheid door moerassen en rivieren rijden was een goede uitdaging.
In totaal werd er tijdens de opnames gebruik gemaakt van tien gloednieuwe Land Rover Defender 110 X-modellen. Het zijn de tien eerste modellen die gebouwd zijn en eentje is dan ook voorzien van VIN-nummer 007. Voorafgaand werd er door Land Rover overleg gepleegd met No Time To Die stunt coördinator Chris Corbould. De Defender X werd daarbij als beste gekozen voor de opnames. De opnames stonden onder leiding van Lee Morisson.
De in Santorini Black uitgevoerde Defender X 110 is niet het enige model wat in de film te zien is. Er is ook een rol weggelegd voor de Range Rover Sport SVR. Met een 5.0 liter V8 Supercharged motorblok is dit het meest krachtige blok dat er ooit gemaakt is voor een Land Rover. De SVR in No Time To Die is uitgevoerd in Eiger Grey en voorzien van 22-inch Gloss Black wielen. Het exterieur is afgewerkt met een Carbon Fibre Exterior Pack, waaronder een achterklep voorzien van carbon-look.
Naast de huidige modellen zijn ook twee klassiekers te zien. Zo hadden we de Range Rover Series III op Jamaica al gespot. Het model werd geproduceerd tussen 1971 en 1991. Een andere klassieker hebben we nog niet eerder op foto’s langs zien komen: de Range Rover Classic. Het model, welke geproduceerd werd tussen 1970 en 1996, is gebruikt tijdens opnames in Italië. Beide modellen werden geleverd door Land Rover Classic Works. Zij zijn gespecialiseerd in het restaureren en behouden van klassieke Land Rovers. Of zoals ze zelf zeggen: het glorieuze verleden van deze voertuigen de best mogelijke toekomst geven.
Triumph
In de nieuwe commercial van Land Rover is ook nog een ander Brits merk te zien: Triumph. Ook daarvan wisten we al dat ze officieel sponsor zijn. Sterker nog: één van de modellen uit de opnames van Italië staat nu bij Bond In Motion. In de commercial zien we de Triumph Scrambler 1200 XE en de meer avontuurlijke Tiger 900 Rally Pro.
Alle afbeeldingen op deze pagina
© 2020 Danjaq, LLC and MGM. All Rights Reserved.
Reageren