James Bond Nederland
Home » Nieuws » Macallan lanceert 007-whisky ervaring bij Harrods

Macallan lanceert 007-whisky ervaring bij Harrods

De komende drie weken vindt in het beroemde Londense warenhuis Harrods de James Bond Experience plaats. Deze tentoonstelling, die de 60e verjaardag van 007 viert, leidt bezoekers door de geschiedenis van de Bond-films en het Bond-karakter met originele ontwerpen, conceptkunst en storyboards. De ervaring zal een groot deel van de eerste verdieping in beslag nemen.

Onderdeel van deze ervaring is The Macallan James Bond 60th Anniversary Release. Deze collectie is exclusief verkrijgbaar bij Harrods en wordt geleverd in een Globetrotter-koffer met beperkte oplage, speciaal gemaakt voor de zes flessen.

James Bond 60th Anniversary Release

Eind september 2022 introduceerde Macallan deze collectie, waarmee de Speyside-distilleerderij het 60-jarig jubileum van de James Bond-filmreeks viert. The Macallan James Bond 60th Anniversary Release bestaat uit zes flessen, gebotteld op 43,7% ABV, elk met een ander ontwerp en kleur om elk decennium te vertegenwoordigen.

Gelimiteerde editie van de Globe-Trotterkoffer

Exclusief voor Harrods in het Verenigd Koninkrijk wordt de collectie in zijn geheel gepresenteerd in een limited edition Globe-Trotter koffer die speciaal is gemaakt om de zes flessen in te bewaren.

Originele illustratieve ontwerpen

Centraal in de ervaring staat een tijdlijn die is samengesteld uit originele illustratieve ontwerpen, concept art en storyboards die het creatieve ontwikkelingsproces van de Bond-films laten zien. Ook te zien op de kenmerkende verpakking van de whiskycollectie. Centraal in de tijdlijn staat de originele Little Nellie, de compacte autogyro waarmee Sean Connery in You Only Live Twice (1967) vloog.

Meteen bij binnenkomst volgen bezoekers een verlicht pad om door de exposities te navigeren. De laatste ruimte heeft de vorm van Moneypennys kantoor, met archiefkasten waarin een retrospectief te zien is van memorabilia uit de zes decennia James Bond-films. In verschillende kasten ontdekken bezoekers Bonds paspoort van GoldenEye (1995), zijn Whitehall-ID van de overheid zoals te zien in Skyfall (2012) en een goudstaaf van Goldfinger (1964), ondertekend door Sean Connery, de inhalator van Le Chiffre in Casino Royale (2006), de metalen tanden van torenhoge handlanger Jaws uit The Spy Who Loved Me (1977) en de bolhoed met stalen rand gedragen door Oddjob in Goldfinger.

Alex Unitt, Partnerships Director bij Harrods, zei: “We zijn verheugd om samen te werken met de Macallan aan dit speciale project, dat de samenkomst van vier iconische Britse merken markeert. De Macallan, James Bond, Globe-Trotter en Harrods staan allemaal synoniem voor luxe en veeleisende smaak, iets wat enorm aanslaat bij onze Harrods-klant in het VK en daarbuiten. Harrods is er trots op om het zeldzame en exclusieve naar ons publiek in elke hoek van ons bedrijf te brengen en dit is geen uitzondering. Het niveau van vakmanschap en toewijding aan kwaliteit is opmerkelijk bij de Macallan-distilleerderij, en dit zijn waarden die we hoog in het vaandel dragen bij Harrods.”

Dit artikel verscheen eerder bij onze collega’s van Menquiry

Hayco Volkers

Op zijn veertiende ontdekte Hayco de James Bond-films met Goldfinger. Voordat Daniel Craig in 2006 James Bond werd was Sean Connery favoriet. In Skyfall klopte alles. Hayco schrijft graag over gear, gadgets, locaties en marketing; en Bond-branding in het bijzonder.

Reageren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.