Op de dag van de Nederlandse première van Spectre besteedde Goedemorgen Nederland van Omroep WNL op NPO 1 aandacht aan de de film. Rene Mioch, filmdeskundige, was in de studio te gast. Hij sprak samen met presentatrice Roos Moggré over Spectre. Ze vroeg hem wat hij van de film vond. “Ik heb zelden zo’n goede James Bondfilm gezien”, was zijn antwoord.
In het item was er ruimte voor de marketing rond James Bond. Het budget van de film werd door Rene Mioch geschat op 250 miljoen euro. Een groot gedeelte hiervan is door sponsoren beschikbaar gesteld. Igor Beuker, marketing expert vertelde dat het voor veel merken veel geld oplevert om aan een James Bondfilm mee te kunnen doen.
Jorrit van der Valk van James Bond Club Nederland vertelde dat het voor de liefhebber wel wennen was om in Skyfall te zien dat 007 een flesje Heineken drinkt. Maar dat is niet het meest opvallende stuk marketing in een James Bondfilm. Voor de film Die Another Day uit 2002 werd door een aantal merken 100 miljoen dollar gesponsord. De merken waren overal in de film te zien. De film werd dan ook wel Buy Another Day genoemd.
Het item over Spectre en de marketing in de James Bondfilms is via de volgende link te bekijken. Kies voor deel 2 en scroll naar 10:48 min.
Reageren