James Bond Nederland
Persbericht: GoldenEye 007: Reloaded
Home » Nieuws » Persbericht: GoldenEye 007: Reloaded

Persbericht: GoldenEye 007: Reloaded

Het legendarische James Bond –avontuur is terug met nieuwe speltypes, meer multiplayermogelijkheden en volledige ondersteuning voor PlayStation®Move

 

SCHIPHOL-RIJK – 20 juli 2011 – De beroemdste geheim agent ter wereld is terug! Activision Publishing, Inc. (Nasdaq: ATVI) liet vandaag het geheim uitlekken dat GoldenEye 007: Reloaded een grandioos debuut maakt op PlayStation®3-systeem en op Xbox 360®. Het spel is gebouwd met een splinternieuwe engine die garant staat voor fantastische beelden, razendsnelle gameplay en de mogelijkheid om te spelen met PlayStation®Move met schietaccessoire. GoldenEye 007: Reloaded is de totale James Bond-ervaring waar shooter-fans op hebben gewacht. Het spel ligt deze herfst in de winkels.

“We zijn enorm opgetogen dat GoldenEye 007: Reloaded nu beschikbaar komt voor de miljoenen fans die met smart zaten te wachten tot het spel zou verschijnen voor Sony- en Microsoft-consoles,” vertelt David Oxford, uitvoerend vicedirecteur bij Activision Publishing. “En nu PlayStation Move volledig ondersteund wordt, kunnen 007-fans van over de hele wereld het spel spelen volledig in HD spelen, op meer manieren dan ooit.”

“Dit spel belooft een van de meest meeslepende en interactieve Bond-games ooit te worden. Het biedt je de gelegenheid om deze beruchte en razend spannende shooter op een volledig nieuwe manier te beleven met PlayStation Move en het schietaccessoire,” aldus Rob Dyer, senior vicepresident van Sony Computer Entertainment in de Verenigde Staten. “Met GoldenEye 007: Reloaded blijven we de unieke mogelijkheden van PlayStation voor de gameswereld verder uitbreiden.”

GoldenEye 007: Reloaded is een eigentijds James Bond-avontuur in HD, met realistische omgevingen die draaien met 60 beelden per seconde, net als de beste actiegames van dit moment. Naast het legendarische speltype Verhaal vind je in dit spel de splinternieuwe ‘Mi6 Ops-missies’, nieuwe, op zichzelf staande levels die niet bij de campagne horen en die zich afspelen op verschillende locaties van het verhaal. Ze dagen de speler uit om totaal verschillende doelen te halen op het gebied van aanval, eliminatie, besluiping en verdediging. GoldenEye 007: Reloaded zet ook een nieuwe standaard voor multiplayergames. Het beproefde en beruchte gedeelde scherm voor vier spelers is gebleven en verbeterd en er zijn adrenalineslurpende online wedstrijden voor 16 spelers toegevoegd met meer kaarten, wapens, personages en speltypes dan ooit.

GoldenEye 007: Reloaded ligt deze herfst in de winkels en wordt ontwikkeld door Eurocom onder licentie van EON Productions Ltd en Metro-Goldwyn-Mayer Studios Inc. (MGM). Ga voor meer informatie en voor exclusieve updates over het spel naar www.facebook.com/GoldenEyeGame of naar www.goldeneyegame.com.

About Metro-Goldwyn-Mayer Inc.
Metro-Goldwyn-Mayer Inc., through its operating subsidiaries, is actively engaged in the worldwide production and distribution of motion pictures, television programming, home video, interactive media, music and licensed merchandise.  The company owns the world’s largest library of modern films, comprising around 4,100 titles.  Operating units include Metro-Goldwyn-Mayer Studios Inc., Metro-Goldwyn-Mayer Pictures Inc., United Artists Films Inc., Ventanazul, MGM Television Entertainment Inc., MGM Networks Inc., MGM Domestic Networks LLC, MGM Distribution Co, MGM International Television Distribution In, Metro-Goldwyn-Mayer Home Entertainment LLC, MGM ON STAGE, MGM Music, MGM Worldwide Digital Media, MGM Consumer Products and MGM Interactive.  In addition, MGM has ownership interests in international TV channels reaching nearly 120 countries.  MGM ownership is as follows:  Providence Equity Partners (29%), TPG (21%), Sony Corporation of America (20%), Comcast (20%), DLJ Merchant Banking Partners (7%) and Quadrangle Group (3%).  For more information, visit www.mgm.com.

About EON Productions/Danjaq, LLC
EON Productions have produced twenty two James Bond films since 1962.  In 1995, Michael G Wilson and Barbara Broccoli took over the 007 franchise from Albert R ‘Cubby’ Broccoli and are responsible for producing some of the most successful James Bond films ever, including CASINO ROYALE and more recently QUANTUM OF SOLACE.  The James Bond franchise is the longest running in film history.  EON Productions and Danjaq LLC are affiliate companies and control all worldwide merchandising for James Bond.

About Activision Publishing, Inc.
Headquartered in Santa Monica, California, Activision Publishing, Inc. is a leading worldwide developer, publisher and distributor of interactive entertainment and leisure products.

Activision maintains operations in the U.S., Canada, the United Kingdom, France, Germany, Ireland, Italy, Sweden, Spain, Norway, Denmark, the Netherlands, Australia, South Korea, China and the region of Taiwan. More information about Activision and its products can be found on the company’s website, www.activision.com.

Cautionary Note Regarding Forward-looking Statements: Information in this press release that involves Activision Publishing’s expectations, plans, intentions or strategies regarding the future are forward-looking statements that are not facts and involve a number of risks and uncertainties. Activision Publishing generally uses words such as “outlook,” “will,” “could,” “would,” “might,” “remains,” “to be,” “plans,” “believes,” “may,” “expects,” “intends,” “anticipates,” “estimate,” future,” “plan,” “positioned,” “potential,” “project,” “remain,” “scheduled,” “set to,” “subject to,” “upcoming” and similar expressions to identify forward-looking statements. Factors that could cause Activision Publishing’s actual future results to differ materially from those expressed in the forward-looking statements set forth in this release include, but are not limited to, sales levels of Activision Publishing’s titles, shifts in consumer spending trends, the impact of the current macroeconomic environment, the seasonal and cyclical nature of the interactive game market, Activision Publishing’s ability to predict consumer preferences among competing hardware platforms, declines in software pricing, product returns and price protection, product delays, retail acceptance of Activision Publishing’s products, adoption rate and availability of new hardware (including peripherals) and related software, industry competition including from used games and other forms of entertainment, litigation risks and associated costs, rapid changes in technology, industry standards, business models including online and used games, and consumer preferences, including interest in specific genres such as music, first-person action and massively multiplayer online games, protection of proprietary rights, maintenance of relationships with key personnel, customers, licensees, licensors, vendors, and third-party developers, including the ability to attract, retain and develop key personnel and developers that can create high quality “hit” titles, counterparty risks relating to customers, licensees, licensors and manufacturers, domestic and international economic, financial and political conditions and policies, foreign exchange rates and tax rates, and the identification of suitable future acquisition opportunities and potential challenges associated with geographic expansion, and the other factors identified in the risk factors sections of Activision Blizzard’s most recent annual report on Form 10-K and any subsequent quarterly reports on Form 10-Q. The forward-looking statements in this release are based upon information available to Activision Publishing and Activision Blizzard as of the date of this release, and neither Activision Publishing nor Activision Blizzard assumes any obligation to update any such forward-looking statements. Forward-looking statements believed to be true when made may ultimately prove to be incorrect. These statements are not guarantees of the future performance of Activision Publishing or Activision Blizzard and are subject to risks, uncertainties and other factors, some of which are beyond its control and may cause actual results to differ materially from current expectations.

Merlijn Kuiper

Merlijn Kuiper is sinds zijn dertiende gek van de James Bond-films. Later is hij zich gaan verdiepen in het leven van Ian Fleming en de James Bond-boeken. In 2006 was hij samen met Jorrit de oprichter én is hij één van de drijvende krachten achter James Bond Nederland. Hij houdt ervan om onderwerpen uit te diepen zowel op gebied van boeken als van films. Zijn droom blijft nog steeds een eigen James Bond-magazine!

Reageren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.