Aston Martin heeft vorige week The House of Q geopend in Burlington Arcade, in het hart van Mayfair, Londen. Deze opening markeert zestig jaar sinds het debuut van de Aston Martin DB5 in Goldfinger (1964).
Burlington Arcade, de oudste winkelpassage van Engeland, is een perfecte locatie voor dit evenement. Sinds de oprichting in 1819 heeft Burlington Arcade zich gepositioneerd als een exclusieve winkelbestemming voor luxe merken. Gelegen in Mayfair en gebouwd in de Regency-architectuur, herbergt het meer dan veertig winkels. Bezoekers worden bij binnenkomst verwelkomd door uniformen met hoge hoeden, bekend als Beadles, die aan beide uiteinden van de arcade de wacht houden.
The House of Q op 12-13 Burlington Arcade lijkt op het eerste gezicht een dure boekwinkel te zijn, maar binnenin ontdekken bezoekers een geheime speakeasy-bar. Deze bar, gesponsord door Bollinger, is aangekleed met bouwtekeningen, technische schema’s en onderdelen van de originele DB5, afkomstig uit de archieven van zowel Aston Martin als EON Productions. Bezoekers kunnen ook een topgeheime Q-flightcase ontdekken en hints vinden naar een toekomstig Aston Martin-model. Daar houdt het nog niet op, want aan de bar kunnen bezoekers genieten van de exclusieve PN-cuvée.
De Aston Martin DB5
De DB5, vaak omschreven als “de beroemdste auto ter wereld”, heeft Aston Martin een van de meest gewilde luxe merken van Groot-Brittannië gemaakt. Geïntroduceerd in september 1963, heeft de DB5 een krachtige 4.0-liter motor en een topsnelheid van meer dan 240 km/u. De stijlvolle vormgeving, verzorgd door de Italiaanse carrosseriebouwer Carrozzeria Touring Superleggera, maakt de auto tot de dag van vandaag een droombezit. De keuze voor de met gadgets uitgeruste DB5 in Goldfinger bezegelde de iconische status van de auto.
“Aston Martin en James Bond zijn twee Britse iconen, voor altijd verbonden. We zijn verheugd om dit belangrijke 60-jarig jubileum gedurende 2024 te vieren, wat het langstlopende en meest succesvolle product placement in de filmgeschiedenis markeert,” aldus Marco Mattiacci, Global Chief Brand and Commercial Officer van Aston Martin. “We nodigen iedereen uit om deel te nemen aan deze meeslepende ervaring in de wereld van Bond en Aston Martin, en onze unieke geschiedenis met de films te vieren, teruggaand tot Goldfinger.”
Nog even dit…
Alles wat James Bond Nederland publiceert, gebeurt volledig op vrijwillige basis en non-profit. Wil je JBN steunen middels een donatie, dan komt dit volledig ten goede aan betere artikelen. Elke cent wordt direct geïnvesteerd in onze website. Doneren kan via het onderstaande bankrekeningnummer. We danken je hartelijk voor je gift.
NL55 RABO 0338 6331 46 ten name van Stichting James Bond Nederland
Reageren