Het promotieteam van Peguin Books heeft voor de campagne van Devil May Care een award gewonnen.
Op 28 mei 2008 was het zover. Ian Fleming was op die dag 100 jaar geleden geboren en Sebastian Faulks had voor deze gelegenheid een Bondroman geschreven. Deze verscheen met een grote wereldwijde mediacampagne waarin AW Bruna Uitgevers en James Bond Nederland in Nederland een grote rol speelden. Devil May Care is op dezelfde wijze geschreven als Ian Fleming dat deed. Dat betekende dus eerst een paar duizend woorden schrijven daarna een uitgebreide lunch weer een paar duizend woorden schrijven en genieten van het diner met een aantal flinke Martini`s.
Fleming zelf deed tussen door nog aan snorkelen op Jamaica waar hij zijn boeken schreef. Voor Faulks was dat geen optie. Hij schreef het boek in Londen op veel druileringe dagen. Toch is de stijl van Fleming terug te vinden in Devil May Care. Een hele prestatie.
Nu heeft het publiciteitsteam van Peguin Books in Engeland een prijs gewonnen. Dit meld The Literary 007. Het gaat om een Publishers Publicity Circle Award. Deze werden eerder deze maand uitgereikt. De creatieve breinen achter de launch werken bij Colman Getty`s. Lucy Chavasse en Jill Cotton waren blij met de prijs. Ze namen de Bookseller Award mee naar huis voor de “Monumental Push” die ze de campagne van Devil May Care hebben gegeven. Op de website van The Literary 007 kunt u een foto van de prijswinnaars bekijken.
Reageren